Augmentace, modelace, redukce prsou. Kdo se v tom má vyznat?

Formé clinic
9. 3. 2021
Uvažujete o plastické operaci prsou, ale ztrácíte se v pojmech augmentace, modelace, redukce prsou? Chcete vědět, jak dlouhá rekonvalescence vás po operaci prsou čeká? Zajímá vás, jestli budou viditelné jizvy? Nebo zda operace nenaruší činnost prsní žlázy a budete moci v budoucnu kojit? Na tyto, ale i další otázky odpovídá plastický chirurg, MUDr. Miloš Križko.

Jaké typy operací prsou se nabízí?

Současná plastická chirurgie nabízí augmentaci (zvětšení) prsou, modelaci a redukci. Dále také rekonstrukci prsou, ale to je velice specifická operace spojená s onkologickým onemocněním prsu.

Jaký je rozdíl mezi jednotlivými operacemi?

Při augmentaci, tzn. zvětšení prsou používáme přidaný materiál - silikonový implantát. Augmentace pomůže ženám, které trápí malé nebo povislé poprsí.
Cílem modelace je pozvednutí a vytvarování prsou včetně pozvednutí bradavko-dvorcového komplexu. Při modelaci využíváme pouze vlastní tkáně klientky. Tento zákrok je vhodný pro celkové zlepšení tvaru prsou, která jsou například po těhotenství či výraznějším zhubnutí pokleslá a ochablá.
U klientek, které nemají dostatek vlastního tkaniva, nebo má tkanivo slabší kvalitu doporučujeme modelaci spojit s augmentací prsou. Pomocí silikonového implantátu doplníme objem hlavně v horních partiích prsou tzn. do dekoltu.
Redukce je vhodná pro ženy, které si přejí zmenšení prsou z důvodu nadměrné velikosti, která je omezuje v běžném životě, v pohybu i ve sportu. Nadměrně veliké poprsí může být i příčinou bolesti zad. Při zákroku se odstraní nadbytečné množství žlázy a kůže a prsa se namodelují do přirozeného tvaru, zmenší se také velikost dvorce, který se spolu s bradavkou posouvá do lepší pozice.

Podle čeho vybrat plastického chirurga?

Nejčastěji se klientky rozhodují na základě výsledků a zkušeností lékaře, recenzí klientek na internetu či na doporučení od kamarádky, která již zákrok podstoupila. Vždy je vhodná nejprve osobní konzultace s lékařem, abyste věděla, jaký má k vám lékař přístup a jestli k němu budete mít důvěru.
MUDr. Miloš Križko na klinice Formé

Co musím podstoupit před operací? Je potřeba nějaká příprava, vyšetření?

Před operací je potřeba absolvovat kompletní předoperační vyšetření včetně velkého krevního obrazu a EKG. Klientkám nad 40 let věku se doporučuje mamografické vyšetření prsou. Před operací je potřeba být na lačno.

Co obnáší plastická operace prsou? Jak dlouho je nutná hospitalizace? Mohu hned po propuštění řídit auto?

Operace se provádí v celkové anestezii a trvá přibližně 1 - 2 hodiny podle typu a rozsahu operace. Pokud je vše v pořádku, stačí hospitalizace na 1 noc. Klientka má zavedené drény, aby odvedly zbytky pooperačního krvácení. Ty jsou ráno vytaženy a klientce je nasazena kompresní podprsenka. Poté je propuštěna domů. Vždy klientkám doporučujeme vyzvednutí z kliniky doprovodem. Pokud má klientka automobil s automatickou převodovkou a cítí se dobře, zvládne krátkou trasu odřídit i sama.

Je operace prsou bolestivá?

Bolesti jsou individuální, každá žena snáší bolest jinak a má jiný práh bolestivosti. Bezprostředně po operaci je bolestivost prsů pravděpodobná a proto klientkám podáváme dle potřeby tišící léky. Při propuštění domů od nás klientka obdrží lékový balíček. Bolest ve většině případů během 1 - 2 týdnů vymizí.

Mohou po operaci nastat nějaké komplikace?

Samozřejmě jako u každé jiné operace mohou nastat komplikace. Kromě všeobecných komplikací jako je krvácení, infekce, sekrece z rány, alergie na šicí materiál atd. mohou nastat komplikace při hojení, například infekce jizvy či její neuspokojivý vzhled. Další komplikací augmentace je tvorba kapsulární kontraktury. Silikonový implantát je pro tělo cizorodý materiál a tělo se ho snaží obalit jizvou. Jizva je pevná tkáň, která může začít deformovat implantát. K této komplikaci však dochází pouze zřídka, cca ve 4 % případů. Komplikacím umíme předcházet, ale objevit se mohou. Prevencí komplikací je důsledné dodržování doporučeného předoperačního i pooperačního režimu.
Mudr. Križko při operaci prsou

Jak dlouhá je rekonvalescence? Kdy mohu zpět do práce?

Celková rekonvalescence trvá většinou 6-8 týdnů. Ale je to u každé klientky individuální, záleží na průběhu hojení a na stabilizaci tkání. První týden je vhodný klidový režim bez velké námahy. Návrat do práce záleží na tom, v jakém oboru klientka pracuje. Pokud se jedná o sedavé zaměstnání v kanceláři, je možný návrat do práce již po jednom týdnu. Když se jedná o zaměstnání s fyzickou zátěží je vhodné zůstat doma alespoň 3 týdny.

Mohlo by vás zajímat

Máme pro vás stále otevřeno. Formé clinic je zdravotnické zařízení. Návštěva kliniky a veškeré zákroky jsou v souladu s aktuálními vládními opatřeními COVID-19 platnými v České republice.

Máte dotaz nebo se chcete domluvit na konzultaci?

Rozhodnout se pro zákrok není jen tak. Máte otázky nebo potřebujete druhý názor? Poraďte se s našimi chirurgy. Domluvte si nezávaznou konzultaci ZDARMA.
Abychom společně našli vhodný termín konzultace co nejrychleji a probrali vaše případné dotazy, napište nám prosím telefonní číslo a my vám rádi zavoláme..
Jméno a příjmení
Zadejte telefonní číslo v mezinárodním formátu (+420...).
Dotaz
Odeslat